Vaccin mot svininfluensan taget idag!

2009-11-30 | 20:04:08 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
I skolan var det idag äntligen dags att ta spruta med vaccin emot svininfluensa. Denna massvaccinering i skolan är en annorlunda syn, jag har aldrig sett sådana köer. På något sätt känns det rätt så primitivt, reminiscent av en tid för längesedan, inte för att jag var med då men i vilket fall. Nu är det gjort i alla fall. Har alla tagit det som ska ta det? Nja, diskussionen om det pågick hett igår på adventsmiddagen. Lilla Stella hade fått vaccin, samt mor min, men min mormor som tillhör riskgruppen hade inte fått något alls, och ingen annan där heller.
Alla upplever vaccinets bieffekter på olika sätt, får se vad som händer mig. Hoppas jag klarar mig från att bli hängig bara. Sen jag tog det har jag dock fått väldigt ont i armen, och hela den sidan av kroppen, men nu är det bara armen i alla fall, och skakar jag på armen snabbt så sticker det till och gör ont. bdjbfvhdbvdhbvh
Men det blir nog bra snart. Jag klarade mig från svininfluensan helt och hållet i alla fall, och jag hoppas det är säkert att säga det nu, så jag inte drabbas bara för att! Haha, det hade varit sämst.

Förresten, det här inlägget kommer bli det 200:e inlägget! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0