Minnen ifrån 2010. (Varning för egobilder...)

2010-12-27 | 18:23:00 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
Det här kommer bli ett långt inlägg. Ska sammanfatta år 2010, så gott som det går. Dock nu i efterhand ser jag att fan nästan allting handlar om mitt hår.... ska man skratta eller gråta, det är vad jag minns under året.
I januari blekte jag hela håret. Det var avskyvärt torrt och lossnade hur mycket hår som helst. Blekte kanske 15 gånger, tre gånger på samma dag minns jag. I början av januari spelade jag Resident Evil 5 jävligt mycket.

Tappade mycket hår på längden och övrigt. Råkade även bleka bort håret på huvudet på ett ställe, så mitt på huvudet var håret kanske två centimeter i en liten ring. Det var obeskrivligt fult, och jag gjorde inget för att dölja det... Rakade även bort ögonbrynen igen, efter låtit de växa ut under julen. Heavy Rain spelet kom ut här någon gång tror jag, så spelade det mycket.
Prenumererade på min kära japanska visual kei tidning Cure, för 1400; per år. Tills denna sommar, hade ej pengar. :((((

I mars färgade jag håret illrött. Trivdes inte så väldigt bra just för att håret var så slitet. Hade världens fulaste frisyr. (!!!)
I april så klippte jag lugg igen. Fick kommentarer av folk som passerade att de gillade hårfärgen. Blev lite glad. Hände inte något annat särskilt som jag minns av mina bilder. Kul liv man har.
Färgen började lossna och bli mer och mer orange. Inte fint. Hade sparat ut ögonbrynen här igen. Beslutsångest någon?

Klippte håret lite kortare på ena sidan runt maj. OCH NEJ, jag minns ingenting annat än mina tråkiga frisyrer tydligen, baaah.
I juni hade håret fått en riktigt ful orange-gul ton. Hade då käkat medicin i ett år, tror jag. Eller hur var det, jag minns fan inte. Mådde i alla fall dåligt som fan, ville ha sommarlov så jävla mycket! Hade tidigare på våren lämnat in ansökan om att få börja på estet programmet på skolan. Bättre sent än aldrig, jag hatade samhäll så jävla mycket.
Bild ifrån skolavslutningen innan sommaren. Såg hur studenterna försvann, men mådde redan tillräckligt dåligt så på grund av flera saker åkte jag direkt till min bror istället. Det var ett spänt farväl till klassen. Ett snabbt hej då och inga andra blickar. Den klassen är nog bättre nu, utan någon som mig. Det började dåligt, det slutade dåligt. Dock var det mitt fel. Ibland ångrar jag att jag inte lärde känna de bättre nu i efterhand, men vad kan man göra.

Efter sommarlovet hade börjat så kom Red Dead Redemption ut. När det kom ut satt jag och bror en hel natt och spelade det. Jag hade förbeställt mitt limited edition, men skulle sedan köpa den vanliga versionen till bror. Men så var Playstation 3-versionen försenad till alla affärer, de hade bara hur många RDR till Xbox som helst, men det är ju värdelöst för en själv som inte har det. Spelade detta hemma en stor del av juni.

Den 20:e juni fick jag för mig att bleka håret. Fick en riktigt ful färg även efter blekningen. Personligen såg det nästan bättre ut med den stora mörka utväxten. Gav lite kontrast till det hela. Förutom den gången hatar jag utväxter.
Dagen efter jag blekt håret försökte jag cykla ifrån Irsta till Malmaberg. Heeeemskt. Kommer aldrig göra om det nu, höll på att dö. Jag har sjukt dålig kondis, måste börja lite lugnare hahahah.
I slutet av juni kom värmeböljan. Följde med ut på havet med båten, badade och solade. Mest för att försöka svalka sig, det var så jävla varmt. Hatar när det blir överdriven värme. Skrev om det här. :)
Gick runt halva Västerås i dessa skor. Fick otroliga blåsor av kanten, var tvungen gå barfota ett tag. Halkade dessutom en gång och skrapade upp knäet. Sedan gjorde jag illa foten några dagar senare här. :)
Var på Power Meet i juli också, och hade en se-ut-som-skit-vad-jag-än-gör dag. Var inte där så väldigt länge, blev hungrig. Ingen fest för mig inte. Åkte hem med mammi och pappi, vi åt McDonalds som vi gör en dag varenda år det är Power Meet. Det är på Hälla parkering alla bilar kommer sen. Jag blev besatt av att leta efter blixtar och oväder på radar. Ville se blixtar.
Runt den 20:e juli någonting så... färgade jag överhåret svart igen! Hade tänkt på det länge vid den tiden, och saknade mitt svarta hår. Nu när jag ser tillbaks hände inte mycket denna sommar. Vissa saker orkade jag inte ta upp här, men fan, det hände inte mycket du. Gissa, jag rakade bort ögonbrynen igen :)

Klippte strax efter hellugg, i början av augusti tror jag. Började bli lite smått nervös inför att börja i en ny klass, hoppades det skulle vara en trevlig klass. Började sitta och titta på massa japanska drama serier helt plötsligt. Såg Crows Zero första gången i augusti tror jag. :D
Såhär såg man ut dagen jag började i ES10!!! Första dagen var rätt stel, vi var ett litet gäng som gick och åt. Sedan gick jag, pratade lite med nya klasskamrater och gick sedan på stan lite. Åkte sedan troligtvis till bror min. Mafia II kom väl ut någon gång vid denna tid. Några dagar efter skolan börjat, spelade det väldigt mycket. Blev förkyld dessutom, så kunde vara hemma och spela det.
I september fyllde jag 18 år! Gick direkt och köpte en massa tobak och folköl! Nej, där var jag inte seriös haha. Fick en digital kamera, åt god mat och sedan minns jag inte riktigt vad vi gjorde. *bra minne* Sedan kom Sofie till klassen också. :)

I oktober hade jag riktigt roligt, jag gick och såg Mimikry och De Lyckliga Kompisarna live på Sigurds, med Eve. Skrek och hoppade som en galning. Grät till "O Sogni di Tumba" för det var så jävla fint. Skakade hand med Mart Hällgren den kvällen, något jag aldrig kommer glömma. :D
Den sista oktober flög jag, mammi och papi till Teneriffa, Spanien! Det var trevligt, vi var där i en vecka över sportlovet. Kom hem mot måndagen någon gång.

Fixade löshår i början av december. Trivits i klassen, haft roligt och gjort allt möjligt. GJorde luggen röd här också, men mer röd ska den bli. :) 
Får se om jag kommer på något mer i efterhand... Det här har i alla fall varit mitt (rätt så tråkiga) 2010. Eller cha, det jag haft bild på i alla fall. ^^
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0