J-rock boom

2011-04-09 | 23:05:56 | Kategori: Musik | 0 kommentarer
Minns när jag började lyssna på Japansk musik... Visual kei var det som gällde redan då för mig. Det var väldigt speciellt, och längesedan. Alla tyckte det var väldigt exotiskt och visste knappt någonting om Japan då. Flera lärare påpekade detta. Jag var glad för att jag äntligen hade hittat någonting som jag själv verkligen tyckte om, och som inte var ett välkänt fenomen. Jag har något problem när det kommer till att gilla saker som många andra gillar... :( särskilt förr. Men efter några år spred det sig som ett virus, helt plötsligt var det inte alls lika exotiskt längre. För då hade alla börjat lyssna på det kändes det som. Min värld rasade samman.

Det var väldigt populärt ett tag, men nu börjar det lägga sig. Många har blivit så kallade ex.waps, och jag vet en hel del som övergått till amerikansk metalmusik samt rap musik. Vissa har förflyttat sig till j-pop, och sedan mot Korea. Koreansk pop musik är väldigt populärt, om man följer trenderna på vad folk lyssnar på. På Last.fm ser man många vk-fans som börjar lyssna på Koreansk musik mer och mer... Otroligt att jag fortfarande älskar visual kei<3
Men jag är inte en sådan person som gillar någonting bara för att det är Japanskt!

Detta var ju ett värt inlägg. Inte som att någon bryr sig om vilken jävla musik jag gillar haha. Jag har tråkigt, ska hitta någonting att titta på... Men först, bilder! Relaterade vk bilder...

Har alltid varit ett stort Karyu-fan! Jag och min bror har internt skämt om Karyu-dieten hehe...



Kei<3 Kom tillbaks... Vill fan alltid bli blond och klippa mig när jag ser honom. Han har grymt snyggt hår! Var riktigt besatt av Dio - Distraught Overlord ett tag, sedan splittrades dem...




Min man<3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0