För att förklara vad som är bra och dåligt är dagens åsikter omvandlade till nyuppfunna slangord.

2011-07-19 | 21:34:00 | Kategori: Bra / Dåligt | 0 kommentarer

Google translate

Så man kanske inte vill lära sig ett språk, men ändå veta vad något ord betyder och då är alltid Google translate bra! Ofta händer det en att man minns ett ord på engelska men inte svenska, och då kan man översätta. Inte alla som har ordböcker till flera språk hemma. Gratis är gott.

 


2 BULLET

Det finns ett japanskt industriellt band som kallas 2 Bullet. Gentemot alla andra jävlar som gnäller att inte sprida deras musik hela tiden, så låter de folk ladda ned dem. Den bra sortens anarkister. Har tagit bort massa ifrån vännerlistan på en sida på grund av deras gnällande. Om folk lägger upp musiken på YouTube är det större chans att fler få höra den, och i slutändan handlar det om att få stöd. Jag tror inte att man får mer stöd och mer sålda skivor för att man gnäller och tar bort sådana saker. "Musiker måste ju också få betalt." Äh håll käften, jag kan faktiskt kalla mig själv musiker och man vet vad det innebär att ge sig in i det hela. Gör man det inte för att man älskar musik så ska man fan inte göra det.


Censureringarna av nutida tidningar och filmer
Det är retarderat, och ännu ett försök att dölja det oundvikliga. Precis som föräldrar alltid förgäves försöker få sina barn att inte lära sig svordomar, vilket är lika retarderat. Att filmer förbjuds ifrån att visas i vissa länder är chockerande (förutom i Kina<3) då det trots allt är 2011 just nu. Riktiga våldtäkter kan säkerligen spridas utan problem, men en film som är baserad på ren fiction och skådespel kan icke accepteras.

Kvällstidningarna
Numera har aftontidningarna expanderat nöjesdelen makabert, om man jämför med förut. Tydligen är det enda sättet att locka läsare genom att skriva om bantningsmetoder och kändisars diverse uttalanden. Spyr på det, kvällstidningarna borde avskaffas en gång för alla. Hade jag velat läsa skvaller och annat dött skit, hade jag gått och köpt ett sådant magasin. Jag menar, det var längesedan man faktiskt läste om någonting som inte endast var spekulationer och antaganden. Dessutom ogillar jag sättet de hänger ut folk som anklagas för brott, innan det finns bevis att dem faktiskt är skyldiga eller delaktiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0