Ett jävla myggbett på handen, ugh.

2011-06-19 | 21:41:46 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
Idag har det regnat en massa. Jag har ätit fin fermenterad fisk, alltså surströmming! Jag älskar surströmming, smakar salt för dem som inte ätit det. Folk vågar aldrig smaka för lukten, det är fånigt. Klart att fermenterad mat luktar lite, annars är någonting fel... I alla fall, gott var det. Jag och bror spelade tunnelbanssimulering, fick mig att tänka på Midnight Meat Train! Måste se den filmen ikväll möjligtvis. Riktigt bra.

Sedan finns Visitor Q, av en favoritregissör Takashi Miike! Handlar om att en avdankad tv-reporter som försöker göra en dokumentär om våld och sex bland ungdomar. Han har då sex med sin dotter som numera är prostituerad och filmar sin son som blir förödmjukad och slagen av sina klasskamrater. "Q", en fullkomlig främling på något sätt blir indragen i denna bisarra familj, där sonen slår sin mor, som i sin tur är heroinist... Råkar även döda en, och har sex med henne efter hon dött. Grymt rolig film. Eller ja, det beror på vad man gillar för något. Men Visitor Q är sådär lagom seriös sååå.

Varför pratar jag bara om filmer? Inte så kul läsa om direkt. Har ingenting annat att prata om... Ska försöka se Takashi Miikes alla filmer, samt samla på George A. Romeros...

Jag gillar den här bilden av någon anledning.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0