Dia Psalma på Sigurdsgatan 25.

2011-11-12 | 02:05:00 | Kategori: Musik | 0 kommentarer

Före-konsert här på bilden vaaa. Så nu tycker jag alla ska lyssna på låten ovanför och läsa vad jag tyckte om konserten.

Det började med första förbandet som var Trash Amigos, där trummisen ifrån Dia Psalma är med om någon undrade. Detta var då mer metal inriktat än punk, men ja, dem körde sin egna grej i alla fall. Inte riktigt min musiksmak tyvärr. Om någon vill lyssna finns det här. Det var mindre folk vid den här tiden, så jag tyckte lite synd om dem för det, haha. :(
Sedan var andra bandet Snakestorm, som är gitarristen i Dia Psalmas sidoprojekt. De var en blandning av heavy- och trashmetal. Utseendemässigt (om vi nu ska vara ytliga) var de en salig blandning av olika stilar. Inget fel med det. När dem hade kört sitt race blev det tyst ett tag, och det tog ungefär en halvtimme innan Dia Psalma kom upp på scen. Jävlar vad ont man hade i benen och ryggen redan då. Så när de äntligen började spela var det väldigt mycket folk i lokalen. Det tog ungefär en låt innan alla började kriga. Själv stod man längst fram och fick både öl över hela armen, armbågar i magen, ständigt tryckande och händer i huvudet. Det gjorde mig lite disträ ifrån musiken då och då... Men om man glömmer allting runtom var de riktigt bra live!


Är trött som ett as men kändes inte okey att sova utan att skriva av sig, hehe. Värker i hela kroppen, lär ju få något blåmärke också. Vägrade vika mig när någon försökte knuffa mig. Ibland är det bra att vara lång och stor. Bara ibland. Man kan ju vara stark istället, men jaaa. Aja ska försöka slagga.
Inte hunnit spela idag heller, tog seriöst TRE timmar att installera Skyrim! Den här hårddisken har allvarliga problem.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0