För eller emot - retuschering.

2012-06-28 | 23:59:44 | Kategori: Fotografi | 0 kommentarer
Enligt mig är retuschering mer en form av konst och uttryck än någonting negativt. En bild kräver mer för att lämna ett intryck än en person i riktiga livet gör, därför förstår jag inte problemet med retuschering. Det är roligt och fascinerande. Jag önskar jag kunde göra riktiga tidningsomslag, ja, på den nivån. Det finns ju dock dem som avskyr retuschering, och anser att det bidrar till samhällets vridna ideal. Det är ju egentligen inte retuscheringens fel dock, det är bara sättet den används på. Dessutom ändrar dem ofta mindre än vad man tror. Alla är ju inte dessa extremfall då "smal tjej gjordes smalare", "gavs höfter" och sådant skit.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0