Lanterns of Skyrim

2013-08-02 | 00:45:41 | Kategori: Spelnörding | 1 kommentarer
Okey jag ska skriva mer om Skryim... Jag har en tendens att spela spel i intensiva perioder, och just nu är det Skyrim som gäller igen. Meeeen i alla fall. Jag hade först "Project ENB's Fantasy version" som ENB-mod, och den är inte så realistisk men förstärker färgerna mycket vilket var vad jag ville. Det som ledde mig till att ta bort den var att inomhus så blev golven och väggarna halvt transparenta ganska ofta och man kunde se hur själva grottan etc var uppbyggd. Var ganska irriterande faktiskt. Dessa bilder är tagna utan någon ENB, med bara Climates of Tamriel (för mer variation utav väder etc.)
 
Sedan har vi några som är tagna med Project ENB Fantasy version: (det finns även Realistic, Cinematic etc för det är inte alla som vill ha så stark gamma som jag).
Och jag var på Falskaar och skulle tala med Wulf, endast för att upptäcka att han var ute och simmade... Samtidigt som han säger det han gör. Det var roligt. haahah. Jag tror definitivt att du känner det i skelettet när du är i iskallt vatten <3

Jag letade omkring och fann KOUNTERVIBE ENB, trooor jag den hette... Och den verkade superb, men jag kunde ej få den att fungera till hundra. Så därför tog jag bort huvudfilerna associderade med enb för att kolla hur det var, fast jag var för lat för att gå igenom allt i Data-mappen, eftersom alla moddar hamnar där och efter flera prövade ENBs har jag massa effekter från olika... De mesta är positiva, men sedan finns det ju lysande kanter som ses på andra bilden här under:
"Perfect Whiterun" gör verkligen Whiterun enormt vackert med alla träd:
Min husskötare:
Sedan en Skjoldran som visar sina true skillzzzz: hahahaha.
 
Lite irriterad över att inte ha hittat någon passande ENB efter letat massor, så bestämde jag mig för att testa ALLURE ENB(som jag testade innan Kountervibe en gång, men tyckte den var horribel) och denna gång utforskade jag olika ställen och insåg att den var bra fin och otroligt färgstark och kontrastrik. Första gången jag testade den var jag uppe på ett snötäckt berg och allting var bländande vitt och jag tyckte det var hemskt. Snön är tyvärr fortfarande ganska bländande vit, meeen jag får helt enkelt göra en kompromiss eftersom den är närmast vad jag var ute efter! Får väl göra min egen en dag...
Det som gav "lysande" kanter tog jag sedan bort, eftersom förutom de fula kanterna orsakade detta under vatten:
 
Meeeeeen snart upptäckte jag ett nytt problem. Nämligen att denna ENB inte alls verkar fungera med "Lanterns of Skyrim", antagligen för att färgen på de redan är ganska kontrastrika och denna intensifierar det flertal gånger. Färgerna blev alldeles för "fulla" och var nästan omöjliga att titta på... :( Jag försökte ersätta färgen med en "Flickering light CoT compatible" meeen ja, det blev som de under den första bilden... Jag har fortfarande inte löst detta problem, men det skulle vara bra eftersom mer kontrast innebär att det mörka blir jävligt mycket mer mörkare och man ser inte ett jävla skit annars. Måste säkert gå in i filen och ändra skit manuellt = misslyck = crasch = nej.
Jag kan ju låtsas att någon bryr sig om all nonsens skit jag precis rabblade upp...
Kommentarer
Postat av: JOJO

bara så att du vet... JAG LÄSTE ALLT!!! <3

2013-08-02 @ 02:09:27
URL: http://monsterjojo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0