The door in the dark

2013-01-28 | 19:07:19 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
"Man kan om man vill." Alla som säger så borde dö. Eldas upp levande instängda i metallfigurer. Jag har inga bilder att lägga upp men det är okey. Nu skall jag hålla igen med pengar lite grann. Tänkte först spendera dem på ett par nya välbehövliga skor, men nu prioriterar jag spel, böcker och smink. Bara några dagar kvar tills jag ska förbeställa kommande spel. Därefter är jag fri att äntligen beställa mer böcker. BÖÖÖCKER. Jag har aldrig gillat poesi i hela mitt liv, förens nyligen. Som en brusande vind har jag blivit mer intresserad av det. Dels tack vare Sylvia Plath och Edgar Allan Poe, som är de två mest kända som fick in mig på det spåret.
 
 
The Door in the Dark by Robert Frost

In going from room to room in the dark,
I reached out blindly to save my face,
But neglected, however lightly, to lace
My fingers and close my arms in an arc.
A slim door got in past my guard,
And hit me a blow in the head so hard
I had my native simile jarred.
So people and things don't pair any more
With what they used to pair with before.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0