This thing between us is a rickety bridge of impossible crossing

2013-01-31 | 22:22:00 | Kategori: Djuping | 1 kommentarer
Den senaste tiden har allting raserats, man kliar upp sina gamla sår, för det är lättare att blöda än att läka. Men dem har blödit så länge nu att jag inte vet hur det skall ta slut. Alltid det där onödiga hjulet, den där onödiga i gruppen, som lika gärna kunde varit död. Blandat med sådana extrema mindrevärdeskomplex att även vardagen blir lidande. Den där ensamheten som växt sedan barndomen, den där ensamheten inga sällskap i världen rår på. Att gråta hysteriskt på soffan, för att det gör så satans ont inuti. Hur kan insidan göra såpass ont när man ändå bara är fylld av tomhet. På utsidan verkar man alltid glad, och tänker att man inte är värd att märkas. Det finns dem som har det mycket värre, det finns ju dem som har mening, dem som spelar roll. Jag vill inte längre.
 
 
 
 
 
When I am dead, and over me bright April
Shakes out her rain drenched hair,
Tho you should lean above me broken hearted,
I shall not care.
For I shall have peace.
As leafey trees are peaceful
When rain bends down the bough.
And I shall be more silent and cold hearted
Than you are now.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: シルク姫

jag vet hur det känns, jag har alltid kännt mig ensam, eller inte kännt , jag är ensam och det jobbigaste är att se alla andra som har åtminstånde någon. kanske är det mitt egna fel för att jag inte låter någon komma nära inpå mig? Jag försöker skärma allt ute och leva isolerad i min egen värld, vet inte hur länge det håller dock.

Svar: Ja, jag känner precis likadant... :( Jag vill vara nära folk men samtidigt skjuter jag dem undan för jag är rädd och osäker och tror att ingen egentligen gillar mig. Men ja känns som att alla har någon! Vare sig kompis eller kärlek etc. Det har jag aldrig lyckats ha av samma anledning som du, jag är ganska isolerad. Det är väldigt ensamt :( Du är så snäll <3
Saran

2013-02-01 @ 12:42:15
URL: http://silkhime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0