KAMERA

2013-06-26 | 23:58:00 | Kategori: Fotografi | 0 kommentarer
Jag älskar att fotografera... Det är jag visserligen inte ensam om, men jag kan inte hjälpa det. :( Jag sprang alltid runt med engångskameror och tog suddiga kort i farten som barn (sedan blev de mindre suddiga haha), och sedan övergick det till en analog kamera och sedan kom första mobilen med en kamera. Att fånga ett ögonblick på bild gör att det aldrig glöms bort. Det dåliga med fotografi är att så mycket handlar om utrustning dock. Vem som helst kan ta en bild. Jag vill inte ta en bild, jag vill skapa något. Det gör jag aldrig, men ibland får jag idéer. Jag har alltid gillat ansikten, har ritat dem sedan jag var liiiitet barn, och detta kommer upp även i foto.
Saker jag vill skaffa:
En extern blixt
Transparent fotoparaply
Blixtstativ
Polarisationsfilter
Makroobjektiv
Telezoom
Vidvinkelobjektiv
(Finns det högre stativ eller är alla standard längd? Mitt är kort 3k)
Fjärrutlösare (inte för egobilder för då gråter jag)
En vacker dag vill jag ha en fullformatskamera på grund av brännvidden, men de är sjukt dyra och ingenting jag stressar med. Det viktigaste är inte att man har den dyraste kameran faktiskt.
 
Men vad som egentligen är inspirerande är sådant här: (Särskilt de första. Wow.)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0