You are someone else, I am still right here.

2018-12-12 | 17:39:20 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
2013. </3
 
Fick återge sammanfattningar av mitt liv på psykos öster och det gjorde mig mest ledsen. Minns hur jag var delaktig men ändå inte riktigt var det, var alltid det där hjulet som fungerade men inte var nödvändigt för vagnen att rulla. Tror enda gången jag var delaktig socialt var i estet-klassen, men kände mig ändå... utanför? På något sätt? Är ingen annans fel heller, visste bara någonstans att något var annorlunda med mig. Visst men det tycker nog alla; var det man fick till svar. Men det kom ju från någonting, bara att det tog så lång tid för någon att ta en på allvar. Jag ville passa in, ville vara som alla andra. De som kunde umgås hela veckan i skolan, ta en fika med folk varje dag och helt enkelt bara orka livet. Det värsta med allt måste vara att känna sig så innerligt ensam och värdelös samtidigt som ens dumma hjärna inte har ork nog att vara social tillräckligt. Det kommer inte naturligt till mig och förklarar varför det alltid har gjort en så innerligt trött. Läste en bok kallat "Konsten att fejka arabiska" och även om hon har haft det märkbart värre på grund av tvångsintagningar på psyk så kände jag igen mig i det mesta. Tror precis likadant att de som är mest hög-fungerande mår sämst. Vi är mer medvetna om allt. Önskar ibland jag inte var det. Skulle nog vara mindre olycklig om jag inte var så extremt uppmärksam och medveten... 
Pratar sällan om mig själv, även om denna blogg indikerar annat (vad skulle jag annars skriva om LuL) och är sällan någon som verkligen lyssnar ändå. Inte för jag inte har förstående för det. Men antar ändå det är skönt rabbla av sig ibland. Kanske kan somna innan 4 för en gångsskull. 
 
Minns den natten då staden var öde och jag skrev ditt namn i snön; förbarmade det och såg det tyna bort under det nya snötäcket. Minns den hösten då jag slutade prata för om jag sade något, någonting alls, skulle jag bryta ihop totalt. Minns när jag kunde gå utanför huset utan att oroa mig över tusen saken och aldrig få ro. Minns när ni skrattade åt oss och tyckte vi såg ut som -tigrar-, och jag ville bara bli lämnad ifred; var så otroligt trött på allas konstant dömande ord. Minns när den enda personen ni lärare på den tiden frågade om var min så kallade kompis, men inte en enda av er frågade hur jag mådde. Alltid sekundär, alltid ett värdelöst jävla avskum. Som om inte allt det vore nog är min kropp i uppror och är  något fel på den, får se vad efter nyår. LOL
Åtminstone har jag gjort ett pepparkakshöghus, spelat massvis med RDR2 och beställt en ny massiv CPU-fläkt. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0