Det är inte okey att känna.

2011-08-30 | 07:00:00 | Kategori: Debatt / Satirer | 0 kommentarer
Videon ifrån Ung Cancer som spridits omkring överallt den senaste veckan, ja, verkar vara den enda som ogillar den? Klart att cancer är dåligt, och budskapet bra, men att dem ska blanda in "Kära 16-åriga jag, gör inte så...", och så var det inga farliga saker dem hade gjort, utan syftade bara på hårfärg och annat. Man måste ju få göra misstag för i helvete, det är så man lär sig skit. Om du känner för det, blek bort hela jävla håret, skitsamma om du ångrar dig, om du dör så gör du det utan ånger över sådana triviala ting. Okeeey, blir alla sura för att jag ogillar videon nu eller vaad. Förlorat folk i cancer, så vet hur det är.  men tycker ändå de borde tagit bort det där introt.


Såg ett finskt program om gothare och goth-kulturen för någon dag sedan. Störde mig brutalt på hur de betedde sig som posörer och fick tönt-vibbar hela vägen. Gillar inte när folk klär sig på ett visst sätt bara för att få uppmärksamhet, så fult. De hade en fotografering på en kyrkogård där dem skulle låtsas ha mördat någon och plundrat gravar, och de var så seriösa att man suckade... Kan knappt bli mer töntigt och stereotypt. Dessutom är goth-kulturen minimalisk i Japan, de antydde annat, men antar att de räknade med visual kei, gosu rori och allt sådan skit, vilket är feeeel. Minns när jag var goth. Liten posörfitta var jag också. Men har aldrig klätt mig eller sett ut på ett visst sätt för uppmärksamhet. Det handlar om vad man trivs i, och ja, egentligen ogillar jag att folk tittar. Får lust att slå dem på käften, men antar att det är ens eget fel för man har grönt hår. Sjukt att det ska behöva vara så, men om inte det var annourlunda så finns det alltid någonting annat som är det.

Hej ignorera min novell.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0