Per un bacio

2009-05-25 | 22:55:00 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
Min mormor är gulligaste mormorn man kan ha, det hon sade var så snällt jag blev fan rörd.<3
Jag förtjänar inte att höra såna fina saker. Tack ändå. ;-;


Plötsligt kom en våg av nostalgi samtidigt som en vindpust med doft av sommar och gräs svepte förbi mig. Åh shit. Plötsligt drogs jag tillbaks flera år, till tiden på mellanstadiet. Det var fest där "de stora typerna" var, alltså högstadiehuset. Där träffade jag en vän som inte längre är en vän. Hur kom jag på att tänka på det här? Jag saknar den personen faktiskt insåg jag nyss. Vad fan hände? Varför slutade vi att vara kompisar helt plötsligt?

Jag skulle kunna fylla många ark med namn på människor som liknande saker har hänt med. När högstadiet började blev jag liksom opopulär kan man säga. Om man är populär eller inte är inte direkt viktigt, men jag förstår inte varför det hände. Var det mitt fel? Ja troligtvis.
För man vet att det är det förgångna, och endast ett minne för det kommer aldrig igen. Och jag, förstår det som hänt bara inte. Men det kanske inte är meningen?

Varje gång jag lyssnar på MALICE MIZER - Beast of Blood och MUCC - Zetsubou, kommer det alltid påminna mig om det som hände vintern i sjuan. Kanske för att jag lyssnade på de låtarna varje dag, men det var då jag först hörde japansk musik. Ack, det var ett tag sedan. Vad är det här, Nostalgiinlägget no.1 eller?

Ber om ursäkt, men mina tankar svävar gärna iväg, långt långt långt bort...
Versailles - After Cloudia.
Trackback


RSS 2.0