Nebulae

2010-04-18 | 16:27:31 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
Det är något särskilt med nebulae, de är riktigt vackra, och fascinerande! Fan vad allting var fascinerande idag då haha. Jag har inte alltid gillat astronomi faktiskt, och förut brukade jag vara rädd för rymden på grund av att den är som ett mysterium utan gränser, man vet aldrig vart det tar slut. Men på senare tiden har jag blivit mer och mer intresserad. Ja av allting, både stjärnor, svarta hål, galaxer etc. Jag hoppas på några klara nätter i sommar, så man kanske kan få se Orion Nebulae, samt stjärnor. Jag vill lära mig alla stjärnor i närheten, så jag kan se vilken det är. Haha, lycka till, lär ju vara möjligt också :P

Tarantula Nebula
Min favorit! Bara för att den ser ut som en tarantula i formen haha.




Orion Nebula
Den mest synliga ifrån jorden, kan till och med ses med nakna ögat!




Horsehead Nebula
Ligger inom Orion, och visst ser det ut som ett hästhuvud? Rätt coolt, haha. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0