Vad vill du egentligen att folk ska veta om dig?

2010-05-16 | 19:05:30 | Kategori: Allmänt tuff | 1 kommentarer
Man måste tänka på vad man skriver inför alla. Inte för att det finns något "alla" på min sida, men jag undrar om andra tänker på det. Vill man verkligen att främmande människor ska veta saker om en, om de ens bryr sig. Alltså vem fan bryr sig om vad man har för kläder på sig eller vad man gör.

Jag tror inte att någon bryr sig vad fan jag håller på med hela tiden, men det gör mig ingenting, skriver mest för mig själv. Är varken tillräckligt rolig, speciell (ööhö normal) eller snygg för att folk ska bry sig. Har funderat på varför folk läser de bloggar som blivit stora. Som Kenzas blogg, alltid tyckt hon varit söt som alla andra också tycker, och det är väl därför folk läser den? För att hon är söt. Har ingenting emot just henne, hon är vänster och bra, men hennes blogg kan vara rätt tråkig. Jisses, sen att alla kommenterar och gnäller om att hon röker, folk vill då alltid bestämma. Jag skulle bli skitarg. Sen tror jag dock inte det handlar om utseendet när folk läser Kissies blogg, utan mest för att de vill bli underhållda och det blir dem ju där. Om det är sant som står eller inte är egentligen inte intressant.

Så går mina tankar åtminstonde. Fullkomligt ointressant för alla andra att veta.

Tänk den dagen när man söker jobb, och den man söker jobb hos kan bara googla ens namn och så vet de allt om en. Är det verkligen en bra framtid? Vad händer om tio år med Kenza och dem? Tänk om det enda man blir ihågkommen för är "du som hade den där bloggen förut".

HAHA DJUPING. Ska dra en dusch nu och sluta låtsas som att jag har någonting att komma med.
Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med! Jag blir lite smått paranoid när jag lägger ut något på min blogg just eftersom att jag inte vet vem som kanske kan läsa det och använda det mot mig. Det är ganska läskigt det där egentligen.

2010-05-17 @ 16:46:40
URL: http://malinbgood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0