En sådan där dum lista.

2010-11-20 | 18:54:23 | Kategori: Allmänt tuff | 1 kommentarer

1 - Hur länge har du bloggat? 
Sedan 2007 smått. Hade min första svenska blogg 2008, men uppdaterade sällan och var inte så intresserad. Läste ej heller några andra bloggar. Startade denna blogg 2009, och uppdaterar mer nu.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Tänkte inte så mycket i övrigt om bloggar, men att folk bara brydde sig om ytliga "modebloggare" som tror de är något. Tog lång tid innan jag hittade en enda vettig blogg.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Det var bloggen Nightfalls. Av någon anledning var det en av de första bloggar jag verkligen började följa, men sedan stängdes den. Läser några olika små bloggar, men letar nya, fast de flesta tappar jag intresse för.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
Var mer tvetydlig, skrev mer om exakt hur jag kände mig, nu är det tråkigt skit om vad jag gjort under dagen. Vem bryr sig om min dag? Önskar jag kunde komma på något viktigare att skriva.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Varje dag kollar jag minst 6 bloggar tror jag. Orkar inte räkna, kolla de i listan på Tidsfördriv.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Mest dagboksbloggar. Jag HATAR modebloggar och mammabloggar, läser de aldrig. Läser ej storbloggarna, då jag ogillar allihopa. Politiska bloggar är ointressanta, då de har en tendens att tycka olika gentemot mig.

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. 
Tyvärr kan jag ej svara på denna eller frågan över, då jag ej vet vad jag ska svara. Kompisars bloggar är de enda jag läser nu, inte hittat någon annan bra.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 
De bryr sig inte direkt? Inte så jag har bett att de ska läsa heller, bara min bror vet om den i familjen. Vet ej vad andra tycker.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? 
Ingen har sagt något om att jag inte är det, men jag brukar skriva om mer mörka saker jag inte pratar öppet om. Tycker synd om mig själv här, istället för att gå och säga det till alla. Ja, vet inte riktigt.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Den har alltid varit lika tänjd, fast har nästan blivit mindre nu än det var i början av denna blogg. Skrev väldigt uppenbara men personliga saker, om man hade vetat situationen jag befann mig i hade man förstått en massa saker. Det där lät som tomt drabbel, och en del av mig tror att det endast var det också. Det finns en sak som gnager på mig, men allting är i mitt huvud och det kan jag ej prata om. Önskar jag hittade på andra roliga saker gentemot att bara skriva om min tristess i förorten.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Familjeangelägenheter. Inte för att det någonsin skulle bli aktuellt men relationer. Dessutom om jag har bråkat med någon brukar det bara bli korta tvetydliga inlägg som "dra åt helvete", endast för att få ut min egen ilska, inte för att jag hoppas någon ska bry sig.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Har gett upp med att blogga för den simpla anledningen. När jag var utan internet och inte kunde skriva något, var nog det jobbigaste att hålla allting inom en. Det är nog bara varför jag inte slutat.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Nej, men man föreställer sig ändå hur en person är på riktigt grundat på hur och vad den skriver om. Men det får man ta om man har en blogg, människor gör gärna så för att sortera in folk någonstans. Vissa bloggare visar kanske bara en viss sida av sig öppet också.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej, inte just bloggen.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja, det kan det säkert. Ett tag var jag inne på att skriva flera gånger om dagen, men insåg sedan att det var rätt värdelöst när jag ej hade någonting att skriva om?

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej det har jag inte. Allt jag blivit sårad av har jag fått rakt emot mig.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Jag ångrar inte direkt det jag skrev eftersom det var så jag kände för stunden, men lite undrar jag vad jag tänkte med. Kan även tycka jag verkade för gnällig.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Att de flesta som bloggar suger? Nästan alla på blogg.se's framsida är dåliga.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Tyvärr gör jag säkert det. Har möjligtvis gjort en ny blogg då, men kanske har kvar denna. :)

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

De första fem som ser den. 

Kommentarer
Postat av: [lisabjernhagen]

sv: tycker då det blev riktigt fint jag :D kan du förresten göra kategorier som sitter sådär nedanför headern?



jaså! haha åh, ja ibland kan det ju bli så. ;)

2010-11-21 @ 19:42:35
URL: http://lisabjernhagen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0