Mina favoritskådespelare!

2011-01-03 | 23:37:49 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
Ja, alla är ju så väldigt intresserade av det! Så känner att jag måste prata om detta. :) Utan inbördes ordning dessutom, bara kör på. 

Narimiya Hiroki
Han har varit med i ett antal serier, såsom "Stand up!!" och filmer jag har sett, och han är alltid lika bra. Dock spelar han oftast liknande karaktärer, men han utstrålar glädje så det passar. Han kan spelar andra roller, men gör sig bäst som "killen med humor", eller vad man ska säga. Man känner alltid igen honom på hans leende. 

Oguri Shun
Klart att Shun ska vara med på min lista! Han har varit med i väldigt många saker, men jag har sett ett flertal av serier och filmer han medverkar i. Han är nog en av mina favoriter, för han har spelat väldigt många diverse roller som inte är lika varandra, och han gör det alltid bra. En liten ytlig sidokommentar är att han har fult hår i Hana yori dango... 

Kou Shibasaki
Nu har jag kanske inte sett så väldigt många saker med henne, men hon är bra. Dessutom är hon så jävla snygg. Hon är en av mina favoriter i BR-filmen. 

Mao Inoue
För mig är hon först och främst Makino Tsukushi ifrån Hana yori dango, är nästan lite rädd att det ska förstöra stämningen för mig om jag ser henne någon annanstans, men hon gör ett så grymt bra jobb där!

Matsumoto Jun
Ser honom också mest som sin roll ifrån Hana yori dango, på grund av flera anledningar, samt jag vill tro att det är på riktigt... Dock har jag sett honom på andra ställen, plus att han är med i bandet Arashi. Hade ingen aning om att han var det först.
Minus: Är med i Johnny's Entertainment. 

Yamashita Tomohisa
Har sett några filmer med honom, passar bäst som "den coola typen" verkar det som. Eller så tycker han själv det. Har en framgångsrik musik och skådespelarkarriär. Är medlem i bandet NEWS, samt gjort några solo singlar. "One in a million" singlen var faktiskt inte så pjåkig, och jag förstår inte grejen med pop-musik annars. 
Minus: Är också med i Johnny's Entertainment, och har varit sedan han var 11 har jag för mig. 

Sedan några icke-japanska...

Edward Norton
Har alltid tyckt att han varit en av de bästa skådespelarna, han är med i några av mina absoluta favoritfilmer dessutom. Han gör allting bra. Hur bra var han inte i Fight Club och American History X till exempel? Dock har han inte gjort något på ett tag tror jag. 

Gillar även: Brad Pitt - han har varit med i många bra filmer, även många dåliga, men förut brukade han vara med i bra filmer. Därför uppskattar jag honom. 
Tom Hanks - Har gjort ett bra jobb i de flesta filmer han varit med i. Han är en klassiker haha. 
Sarah Michelle Gellar - Buffy i mitt hjärta! Därför gillar jag henne, hon är fin. 
Johnny Depp - Varit med i väldigt många bra filmer. Varit kontroversiell med att välja roller gentemot alla andra i Hollywood och det har varit mäktigt i mina ögon, dock minskar det  numera. 

Får fortsätta om jag skulle komma på flera, men just nu är det mest dem här. :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0