告白 (Kokuhaku)

2011-06-17 | 22:40:44 | Kategori: Allmänt tuff | 1 kommentarer
Kokuhaku (=bekännelser) är en psykologisk thriller om en sörjande mor som blir kallblodig hämnare med en välplanerad plan för att betala tillbaka de som var ansvariga för dotterns död.

Anledningen till att jag såg den här filmen i första taget är att man kan skymta UnsraW in kanske två sekunder i filmen, haha. Denna utspelar sig också i skolmiljö dock, vilket nästan varje film jag sett på senaste tiden gjort... Måste hitta en film som inte handlar om det bara för att. Den kanske inte är min nya favoritfilm, men den är helt klart sevärd. Mycket bättre än en intetsägande Hollywood-rulle må jag säga. Fast ibland känner man inte för djupa filmer, vilket det här är.

Helt otroligt att jag faktiskt funderar på att se om Love Exposure. Det är en fyra timmarsfilm, som är ganska jobbig att se. Handlar om flera olika saker. Till exempel är första timmen mer rolig, sedan blir det bara tyngre och tyngre. Och tjejen är alldeles hjärntvättad och irriterande.
Kommentarer
Postat av: EMIRO

Kokutetsu

2011-06-19 @ 02:58:36
URL: http://iorionani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0