Miljonprogrammet

2011-03-08 | 12:07:39 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
"Miljonprogrammet är den vardagliga benämningen på bostadsbyggandet i Sverige under perioden 1965-1975, som följde ett riksdagsbeslut 1965. Målet var att lösa tidens akuta bostadskris genom att under kort tid bygga en miljon bostäder och förbättra bostadsstandarden."

Tensta 1971

Jag gillar miljonprogrammet. Älskar husen. En dag skall jag tamejfan bo i ett sådant hus. De är så mysiga på något sätt, känner mig lugn i deras närvaro. Hahah det lät skumt. Ska jag säga som alltid bott i radhus... :( tycker alla hatar på miljonprogrammet jämt. Ja visst bygga mer suburber med klassiska fula förortsvillor är okey, men inte fina gamla lägenheter. Synd att alla nya lägenhetskomplex är så fula.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0