Årsresumé 2012.

2012-12-30 | 21:25:00 | Kategori: Allmänt tuff | 1 kommentarer
Januari
Den här månaden kan sammanfattas med ensamhet, mörker, tv-spel och champagne, möjligtvis. Bitterheten över det mesta låg ständigt som ett moln över en, samtidigt som den eviga huvudvärken ej avtog. Det var negativa känslor och som det nya året kom fanns det ingenting av förväntan. Lyssnade absurt mycket på SCREW - ANCIENT RAIN och var totalt på botten. Hade dödsångest och panik då jag fick svåra problem med dyspepsi, alltså trängdes magsyra upp emot halsen och irriterade allting, och detta gjorde att jag fick så mycket segt slem att jag knappt kunde svälja.
 
Februari
Resignationen och ensamhetens känslor låg fortfarande kvar, precis som dem alltid gör. Alla beslut präglades av en stark ångest och oro, inför ovissheten. På spellistan denna månad fanns med Thåströms nya album, och summeringen av alla känslor finns i "Sluta när jag vill" texten. Fick lov att ta Samarin varje dag för att lugna dyspepsin. :( På den positivare sidan flyttade två älskade marsvin in.
Jag och bästa Melwiin.
 
Mars
Månaden inleddes med en tripp till Stockholm med mami, och vi gick på museum och var allmänt kulturella. Dock åt vi ingenting förens sent på dagen och var ungefär lika pigga som två 90-åringar vid klockan tre. Blev ett tidigt tåg hem, men det var okey. Tonade håret svart, och detta övergick till en blågrön ton under månaden. Min stackars bäbis Snultri (alltså mitt vita marsvin) fick utslag. Det visade sig vara ofarligt och hon fick en kräm. Minns inte vad för sorts utslag det var, men. Fick en iFon. Hade ingen medicin och var självmordsbenägen och arg för abstinens.
 
April
Så den här månaden smög sig den där årliga vårångesten fram. Alla dofter, solen, naturen, ja allting tillsammans, jag vet inte vad det är som jag reagerar på. Kanske på att sommaren snart kommer och man ska börja planera och ha sitt livs bästa tid. Vilket man aldrig har ändå, så jag förstår inte logiken. Kämpade hårt med japanskan dock, emellanåt har jag en tendens att slacka till, om vi nu skall uttrycka oss i engelska slangord. Började fota analogt, och jag ska verkligen framkalla någon rulle snart. I alla fall spelade jag massa spel och var fooortfarande slemmig i halsen som faen. Visste ej vad det berodde på. Gick massa på Björnön och mycket av tankarna fokuserades på DEATHGAZE. Mina älskade grabbar släppte ju både en live-dvd och ny skiva aah ♥
 
Maj
Fick tillbaks min dator som varit på inlämning. Minns ej varför, men den var borta någon vecka. Åt vit choklad, och förstår inte vad jag tänkte med som gjorde det. Mesta energin gick åt till att plötsligt försöka sluta med piller. Detta ledde till att jag mådde sämre än någonsin, pendlade mellan arg till extremt ledsen och fick plötsligt utfall. Det var uppenbarligen instabilt, och efter ett tag insåg jag att jag är allt annat än redo att sluta med medicinen. Hade en fotografering med PyonCafé för andra gången, nere i centrum. Började redan bli rädd för studenten samtidigt som min hals plågade mig till döds. Nästan.
 
Juni
Var hos doktorn en hel del, fick reda på hur det låg till med allting rörande diabetes. Som toppen på isberget fick jag reda på att min röda och irriterade hy egentligen inte är en produkt av dåligt omhändertagande, utan orsakas av rosacea, alltså ännu en hudsjukdom. Wiho, nu har jag två stycken. Men början av juni bestod av varmt häng i botaniska med kåmpizar. Inte bara dem i huvudet alltså, hah.
 
Juli
Någon gång i början av månaden har jag för mig att jag köpte min kamera. Efter ett år av sparande hade jag äntligen min älskling. Tyvärr var det inte mycket annat positivt den här månaden. Min fina Snultri blev hängig så vi åkte till veterinären akut och fick höra att stackaren fått lugninflammation. Tur så fick vi medicin, och hon blev bra igen. Det som oroar mig är att återfall är relativt vanligt. :(((( Led av en horribel urinvägsinfektion men jag förstod inte att det var det och gick runt och led i några månader. Så juli var ganska horribelt.
 
Augusti
Ja, fortsatte att vara sjuk och allmänt självmordsbenägen. Otroligt hur mycket man kan vilja dö men ändå inte ta sitt satans liv egentligen? Det kanske var ett misstag att inte göra det, haha. Färgade håret rött efter varit blond en lång tid, och ja vad mer, skolan tog sin början igen. Har aldrig haft sådan ångest inför skolan för jag var så sjuk och orolig och orolig och mer sjuk. Men kom snart in i det igen. Började gå ned i vikt här någon gång, trooor jag.
 
September
Tid spenderades på att spela Sleeping Dogs och vandra omkring planlöst för att döva skriken inombords. Instabiliteten fortsatte, matproblem uppkom smått. Höjdpunkten var nog att fylla 20 i alla fall, inte att åldras som var roligt, utan hur fina alla var. Ganska ledsen månad. För det är så unikt, nej. Fick i alla fall världens finaste objektiv ♥ började också att fota manuellt, och har gjort det ända sedan dess!
Min första bild som jag verkligen blev nöjd med. :)
 
Oktober
Det hemska som innebar att fylla 20 visade sig, studiebidrag indraget. 0 kr. Som om det inte räckte att bli nekad busskort först för samma anledning. Får nu i alla fall studiemedel, jobbigare för man måste förnya med tusen papper mellan varje termin men får lite mer kronor. Vilket behövdes, jisssusus. Annars spelade jag mycket Sims och höll på med nail-aaart! ▲ Mina naglar var långa och fina, nu har alla gått av och jag spar ut dem igen. Tar sådan jävla tid. Det omöjliga började att ske, vare sig jag ville eller inte, och innan jag visste ordet av det var jag förlorad. Färgade håret lite mörkare rött och var bokstavligt talat begravd i alla tusen skolarbeten :(
 
November
Fikade, hade fotograferingar och fotade i allmänhet. Detta skedde dock mest under lovet, all den andra tiden spenderades självklart i enorm självömkan över min egen ensamhet. Men räds icke, en liten positiv sak kom till ytan. Älskade mormor hamnade dock på sjukhuset, och jag var orolig för hennes hälsa självklart. Nu är hon ute och på fötter igen, vilket är en lättnad. Spelade en massa, och kollade samtidigt runt på underbara lägenheter i Nagoya jag ännu drömmer om, mmm. Sofies födelsedag, ES10's skåppyntning och en lyckad fotografering med PyonCafé hände även. I kort sagt en ganska bra månad egentligen, för jag ville ta mitt liv betydligt mindre gånger. Jag kanske var full av nykär lycka? Hahah skoja. Ibland gör jag sådant. Fastän jag lär ju verka som en gnällig bitterfitta här. Livets problem. Här är lite bilder.
 
December
"Hon flydde tiden men bar alltid klocka.
Hon flydde lögnerna men fann verkligheten.
Hon flydde ensamheten men isolerade sig totalt.
Hon flydde döden men tog sitt liv."
Månaden inleddes med några halvdana nationella prov, men på den positivare sidan ackompanjerades detta av till exempel Lollipop Chainsaw med Melwiin. Den musikaliska utforskningen breddades, och Swans var månades absolut mest spelade band. Efter gått igenom deras material otaligt många gånger började jag sträcka mig till liknande musik och andra projekt. Mycket glad att jag tog mig tiden, hade aldrig upptäckt att jag faktiskt gillar lite annat också. Tänkte på dig. Allting var ett vakuum, och jag kände mig mer och mer värdelös. Sista veckan hände en fin sak, jag hade en fin avslutning med fina människor och sedan blev det lov. Varit sjuk hela lovet hittills, vad är grejen. Seg förkylning. Nya spel dock, kan spela. Wiho. ♥
ugh
 
Så, för att avsluta mitt längsta inlägg (och kanske mer ovärda?) så ska jag dra upp nyårslöften. Eller ja, jag har inga direkt löften på det viset, bara mål om att tappa halva min vikt, dö och jag vet inte, sluta tycka så jävla synd om mig själv kanske? Det vore någonting det, haaaaaah. hejdå.
Kommentarer
Postat av: JOJO

FINA SANNA <3 älskar dig vackra vän :) må 2013 bli ett bra år!!

Svar: JAG ÄLSKAR DIG ♥ ♥ Jaaaa! ♥
Saran

2012-12-31 @ 01:22:40
URL: http://monsterjojo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0