Tutorial - kalla vinterbilder.

2012-01-05 | 23:55:15 | Kategori: | 2 kommentarer

Vinterbilder är oftast väldigt fina, men ibland vill man ha den kallare känslan. Då finns det något så simpelt såsom "Color Balance" i Photoshop. Att lägga till så lite lite blå färg på en bild ändrar mycket! Man kan bre på mer som jag gjort på första bilden eller lite mindre som på den andra. Detta verktyg funkar även mycket bra för att skapa varmare färger på en bild.

Vill absolut kunna redigera bilder lika bra som de i annonser för mode i diverse tidningar. Har ej hunnit lekt med CS5 ännu, men det skall se. Ska även fixa Camera Raw och Adobe After Effects!

Kommer berätta om varför det är bättre att fota i raw än jpeg senare.
Kommentarer
Postat av: •·•·Sockerlollo ·•·•

Hej, allt bra? va ett tag sen :P



Jag nu startat en facebook sida FÖR ALLA. Gå in och gilla den, alla bloggare samlas här, tips och skvaller... ( bara snälla saker haha)

här kan vi snacka om blogg och bloggare, och allt annat som faller er in!

Ingen spamning,tack! Detta är för alla som är egnagerade bloggare och vill ha mer trafik, samt tips och ideer.



Här är länken:

http://www.facebook.com/pages/Blogyou/123661901086730?sk=page_getting_started



skriv gärna något om dig och din blogg, på sidan eller hos mig på min blogg.

Jag kommer jobba hårt med denna sida så, och har precis börjat!

Vill du va med redan nu?



Kram Louise



sockerlollo.blogg.se

2012-01-06 @ 10:42:43
URL: http://sockerlollo.blogg.se/
Postat av: Zandra

sv: Tack så mycket, de va roligt :)



Så lite så :D

2012-01-06 @ 12:21:02
URL: http://zandrajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0