Störda jävel.

2012-09-03 | 08:07:10 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
Jag avskyr människan, allting vi gör och står för. Jag själv är inget undantag. Risken att låta som en naturrättsgalning reserverar jag inför kommande text. Därför människan är det värsta. Det största rovdjuret, och finns det någonting farligare dödar vi det. Våld emot djur löser allt. Alla hajar porträtteras som mördande bestar i animerade filmer; har inte dem också rätt att leva bara för att dem är köttätare? Eller att köra efter oskyldiga igelkottar med mopeder, hur coolt är inte det. Jag hade fina formuleringar i huvudet tidigare, men nu skiter jag i dem. Orkar inte göra mig förstådd. Vet inte vad det är med mig numera. Senaste två-tre veckorna har jag varit arg, ledsen och hatisk. Alienerad. Är det mitt fel? Eller alla andras. Vore lättare att skylla på det. Klart att det är mitt eget fel. Jag låter som någon pubertal tonåring med humörsväningar. Men det är mer än så. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0