Game of Thrones

2013-06-25 | 19:38:04 | Kategori: Television Tomo | 1 kommentarer
Hej jag har inte hunnit skriva för jag har varit för upptagen med livet! Fast inte seriöst. Jag har mest spelat The Last of Us och Skyrim. Men ah, antar att jag skall ta tag i att börja se Game of Thrones idag rå. Har varit extremt anti just för dess extrema popularitet men nu föll även jag. Verkar dock vara "high fantasy" i Tolkien-anda, vilket är synd, fantasy är så mycket mer än Medeltiden... Det finns en rörelse som kallas "New Weird" och kämpar för att bryta stereotyperna rörande detta. Så snart jag kan skall jag ta mig an China Miévilles alla böcker. På tal om fantasy skulle jag vilja diskutera rörande Tolkien och dess enorma stereotyper, meeen jag tar det nästa gång.
Kommentarer
Postat av: leila

Mina arbetskamrater tjatade om game of thrones så jag tänkte att jag skulle kolla in den, och det slutade emd att jag höll på att somna under första episodet :P mot slutet när det bjöds på både mordförsök och sex mellan två syskon tänkte jag att, nu NU händer det grejjer!! och så var andra episodet lika tråkigt som förra... -.- så jag är lika negativ nu som jag var innan :P

2013-06-28 @ 15:47:29
URL: http://silkhime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0