Ett vackert landskap af ensamhet

2013-03-07 | 17:35:42 | Kategori: Allmänt tuff | 0 kommentarer
Fin arkitektur ifrån Zagreb, byggda under kommunistiskt styre på den gamla goda tiden. ♥ Arkitekturen har degenererat sedan dess, och sakta förfallit. Tillfälligtvis har den stagnerat i avgrunden, enligt mig. Nutidens post-modernism är ingenting som faller mig i smaken och har aldrig gjort. Utvecklingarna som sker är fulla utav asymmetri och onödiga utfyllnader fulla med kolossala fönster. Däremot har jag accepterat nederlaget motvilligt, då det inte finns många som gilla de gråa höghusen mer än jag längre. JAG ÄR SÅ SPECIELL!!!!1111 (Det där sista var ironi för att förtydliga.)
Trellick Tower, London. Ett fint exemplar utav brutalismen.

Heygate Estate, London. VILA I FRID ♥ (Kommer återkomma till den här haha. Besatt.)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0