Förvirrande val

2013-09-10 | 15:34:44 | Kategori: Fotografi | 0 kommentarer
En dag vill jag ha Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, men den kostar över 20 tusen!? Jag måste blandat ihop det, trodde den kostade "bara" en sådär 13 tusen... Inte för att det är så mycket bättre i mitt huvud... Uuuh det är så äckligt dyrt. Jag älskar mitt 50mm, meeeen jag behöver något mer vidvinkel och zoom för modefotografi där det ibland är lite trångt eller man vill variera med mer runtomkring och liknande. Så kanske blir en Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM då... Fast den har EF-S fattning, och fungerar inte på fullformatskameror. Men jag kommer troligtvis aldrig någonsin kunna ha råd med en sådan kamera så funderar starkt på det objektivet. Funderade på Canon EF 16-35mm f/2.8 L IS USM II först, som faktiskt är dyrare ugh, meeen om man tar kort på människor med en sådan finns risken att det blir distortion på största 16mm (fast det blir ju cirka 20mm om man inte har fullformat eftersom de andra är "inzoomade" naturligt hela tiden etc) och jag vet inte om jag gillar det... Eventuellt finns Tamron 28-75mm f/2.8 också med... Måste bestämma mig för en av dessa tre, gaawd. Vet ej vad som är bäst för just mig, annars är nog alla tre bra individuella objektiv. ggregirghr så frustrerande vaad ajsjsall. Nu ska jag bada mina marsvin<3
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0