The Evil Within

2014-11-10 | 17:19:00 | Kategori: Spelnörding | 0 kommentarer
Bethesda publicerade ju nyligen Shinji Mikamis nya "survival horror" (vad kallar man ens den genren på svenska?) spel "The Evil Within". Jag har spelat massor av hans tidigare Resident Evil-spel, som är samtidigt svåra, irriterande men man vill ändå fortsätta? Jag tycker inte ens om svåra spel i överlag. Men något gjorde ju att jag satt där timme efter timme och kämpade med Resident Evil... Man ser likheterna i denna, men jag gillar den psykologiska aspekten i historien. I alla fall så suger jag på det, har aldrig ammunition kvar eller någonting :D PC-versionen tillåter en att stänga av letterbox-effekten samt höja till 60 FPS vilket är ett enormt plus. Jag är väl bara halvvägs igenom ungefär men I like it. En mörk tvistad värld, so kewl.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0