En timme, en minut

2010-06-30 | 17:47:47 | Kategori: Allmänt tuff | 2 kommentarer
Vaknade ovanligt tidigt. Wow, klockan var bara tio när jag vaknade, och inte halv ett hehe. Snart var man på en buss, med åskar utanför (HAHA dåligt skämt, jag vet) men snart steg jag då av den och destinationen var bror min.

Åt detta till lunch sedan. Vad kan det vara då? Nej, det är inte lökringar, men likheten är ju slående! Näpp det var bläckfiskringar. Smaken är svår att beskriva. Det är ingen stark smak, väldigt mild. Men gott. Skulle nog aldrig våga äta en hel bläckfisk, såsom när de drar den runt en pinne och sväljer hela snabbt. Är man inte snabb nog fastnar sugpropparna i halsen och ja, man kvävs.
Som att äta blåsfisk! Får se om man överlever eller inte, haha.

Svarar på kommentarer varje kväll/samt kommenterar SÅ NI VET LIKSOM.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"nog fastnar sugpropparna i halsen"



När bläckfisken är död kan musklerna i dess armar ej aktiviera sugkopparna. Det går rätt bra att äta dem hela, dock så är dem naturligtvis väldigt stora och ojämna, och därför svåra att svälja. Det är därför dem lätt fastnar i halsen om dem ätes råa och hela.

2010-07-01 @ 10:48:08
Postat av: Tomo

JUST JA, så var det ju. Det har jag ju kunnat :(

2010-07-01 @ 18:56:06
URL: http://tomohomo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0