Det finns ingen kärlek utan hat.

2011-10-03 | 10:12:00 | Kategori: Djuping | 0 kommentarer
Jag är själv en ganska hatisk person, på det viset att det är simpelt för mig att hata någon/något. Det finns folk som är raka motsatsen, och ogillar hat. Men alla kan inte älska. Obenägna att älska, för deras hjärta ligger i skuggan. Där bakom finns svek, våld och utnyttjande.

Det är ungefär samma sak som leder till att jag inte kan deltaga på lektioner i gymnastik.
Frivilligt hänga ut sig och visa hur äckligt dålig kondition man har, och hur ens korpulenta kropp dallrar när man springer? Skulle inte tro det. Känsligt skit.

En nära till mig besläktad person brukar ofta fråga mig varför jag måste hata allting, men sanning är att han är precis likadan. Bara det att vi hatar exakt motsatta saker, vilket oftast leder till utdragna konflikter. Visst är jag dryg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0